Acordarea premiilor „Eticheta Europeană pentru Excelență în Buna Guvernare” (EloGE) autorităților administrației publice locale

În data de 11.05.2023, la Palatul Victoria, a avut loc evenimentul de închidere a primei ediții a implementării Etichetei Europene de excelență în buna guvernare locală (ELoGE) și acordarea premiului ELoGE și a diplomei pentru autorități publice locale câștigătoare ale primei ediții din România.

Evenimentul a fost găzduit de către Secretariatul General al Guvernului și l-a avut ca invitat, din partea Consiliului Europei, pe domnul Daniel Popescu – șeful Departamentului pentru Democrație și Guvernare, instituție care a acordat acreditarea României, prin Secretariatul General al Guvernului, pentru următorii 3 ani în implementarea acestui benchmark. Secretarul general al Guvernului, domnul Marian Neacșu, a deschis lucrările conferinței, la care au luat parte peste 90 de participanți: reprezentanți ai administrației publice centrale și ai autorităților administrației publice locale, membrii Comisiei Naționale de Evaluare pentru EloGE, experții locali implicați în implementare și echipa tehnică a ELoGE din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Din cele 58 de autorități ale administrației publice înscrise benevol în această evaluare, 30 au fost declarate eligibile pentru acordarea acestei recunoașteri a calității activității lor, la standarde europene și internaționale, ca urmare a aplicării benchmark-ului constituit dintr-o serie de indicatori care au fost punctați atât de către autorități, cât și de către aleșii locali și, mai ales, de către cetățeni.

Asociaţia Comunelor din România a fost partenerul SGG în implementarea acestei prime ediții a etichetei ELoGE și a fost reprezentată în Comisia Națională de Evaluare (C.N.E.) EloGE alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Consiliul Național al Rectorilor, Institutul Național de Administrație, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România, Asociația Orașelor din România şi Asociația Municipiilor din România.

Comunele premiate în cadrul evenimentului, care au demonstrat că implementează cu succes în activitatea lor cele 12 principii ale bunei guvernări locale sunt:
1. Drăgotești, județul Gorj;
2. Sadu, județul Sibiu;
3. Florești, județul Cluj;
4. Grințieș, județul Neamț;
5. Negrilești, județul Galați;
6. Căbești, județul Bihor;
7. Bălțați, județul Iași;
8. Cumpăna, județul Constanța;
9. Șcheia, județul Suceava;
10. Săveni, județul Ialomița;
11. Mărăcineni, județul Argeș;
12. Măgurele, județul Prahova;
13. Băiuț, județul Maramureș;
14. Coșula, județul Botoșani.

Cele 12 principii ale bunei guvernanțe stabilite de către Consiliul Europei și urmărite în evaluarea pentru obținerea Etichetei europene de excelență în guvernanță au fost:
* Participarea cetățenilor, desfășurarea corectă a alegerilor și reprezentarea;
* Receptivitate;
* Eficiență și eficacitate;
* Deschidere și transparență;
* Stat de drept;
* Comportament etic;
* Capacitate și competență;
* Inovare și deschidere către noutate;
* Sustenabilitate și orientare pe termen lung;
* Management financiar solid;
* Drepturile omului, diversitatea culturală și coeziunea socială;
* Responsabilitate.

Din partea ACoR au participat la eveniment:
– Sergiu ȚÂRA, președinte executiv al ACoR;
– Adrian MIROIU-LAMBA, director executiv;
– Cristina POP, expert ELoGE;
– Daniela STĂNCULESCU, expert ELoGE;
– Ana-Maria STAN, expert ELoGE.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență. Citiți Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate pentru a afla mai multe detalii.