ACoR a organizat o nouă sesiune de formare dedicată aleșilor locali aflați la primul mandat

Asociația Comunelor din România – ACoR a organizat la finalul lunii ianuarie, la Hotel Szeifert, din Sovata, o nouă sesiune de formare dedicată aleșilor locali aflați la primul mandat, în cadrul proiectului „Îmbunătățirea accesului și calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, finanțat prin Granturile Norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare locală.

Astfel, în perioada 27 – 30 ianuarie 2022 au fost instruiți, în cele 4 domenii ale proiectului (conflict de interese, integritate, transparență decizională și incompatibilități), 17 reprezentanți ai comunelor din Regiunile de Dezvoltare Centru (Harghita, Mureș, Sibiu) și Nord-Vest (Bihor, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare).

Subiectele abordate de Radu-Bogdan COMȘA, formatorul cursului, au vizat o serie de informații cu privire la administrarea proprietății publice și private a unităților administrativ-teritoriale, finanțele publice locale, managementul resurselor umane, managementul investițiilor, managementul proiectelor cu fonduri externe nerambursabile, achiziții publice, sistemul de control intern managerial, principalele registre specifice administrației publice locale, servicii e-guvernare și elaborarea documentelor de politici publice de interes local.

Inițiative-pilot organizate la nivelul a 5 comune

În ziua a treia a sesiunii de formare (29 ianuarie 2022), Adrian-Constantin MIROIU-LAMBA, managerul proiectului, le-a prezentat participanților una dintre activități, ce presupune realizarea unei serii de inițiative-pilot organizate la nivelul a 5 comune.

Cele 5 inițiative-pilot se bazează pe Programul de formare a consilierilor Asociației Norvegiene a Autorităților Locale și Regionale – KS, dedicat consiliilor locale și șefilor executivi din fiecare municipalitate norvegiană.

Scopul inițiativelor-pilot este de a crește interacțiunea și încrederea dintre consiliul local, primar și viceprimar și angajații din aparatul de specialitate al primarului, precum și de a crea un mediu de lucru de încredere între cetățeni, comunitate și aleșii locali.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență. Citiți Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate pentru a afla mai multe detalii.